Що таке метавсесвіти та хто на них зароблятиме?

Що таке метавсесвіти та хто на них зароблятиме?

Більшість пояснень терміну Metaverse зводиться до порівняння з фільмом «Першому гравцю приготуватися». Це не найкращий приклад: слухач згадує про аватари, гонки та фінальну битву, і упускає головне — питання власності.

Справжній метавсесвіт — це не «Першому гравцю приготуватися», не «Матриця», і тим більше не просто MMORPG. Це сплав web3, блокчейна та віртуальної реальності. Пояснюємо, що ж таке ці ваші метавсесвіти.

Що таке метавсесвіт простими словами

Metaverse — це інтернет майбутнього. Він інтерактивний, підтримує віртуальну реальність та фінансові операції без посередників. Його можна використовувати для спілкування, розваг і навіть роботи.

Припустимо, ви розробник, і вам зручно працювати з трьома моніторами. Уявіть, що замість моніторів ви купуєте якісний шолом віртуальної реальності, підключаєте його до якогось Metaverse і створюєте навколо себе скільки завгодно віртуальних моніторів.

Хочете змінити оточення — і ось ви та монітори висите посеред космосу або лежите на віртуальному пляжі. Потрібна допомога — до вас підключається друг і показує помилку в коді на віртуальному моніторі.

Коли ви закінчите роботу, то продасте свою програму прямо в метавсесвіті. Потім купите ділянку віртуальної землі та збудуйте там віртуальний офіс, щоб приймати клієнтів.

У метавсесвітів багато юзкейсів: продаж цифрових об’єктів, спілкування, організація праці, демонстрація товарів, навчання та будь-які інші види інтерактивів. Використовувати віртуальну реальність необов’язково, але з нею стає все цікавіше.

Навіщо метавсесвіту потрібен блокчейн.

Головне завдання метавсесвітів — дати користувачам інструменти для творчості. Власне, за якістю інструментів та можливостей створення класифікуються «версії мереж»:

  • web1 — ручне створення веб-сторінок з текстом, посиланнями та картинками;
  • web2 — швидке створення сторінок у соцмережах, візуальна верстка сайтів, створення фото та відео в інтернеті без завантаження програм;
  • web3 — створення віртуальних світів, механік та цифрових об’єктів із явним правом власності.

Також web3 суворіше ставиться до прав власності на цифрові об’єкти, ніж це працює зараз. Згадайте приклад із віртуальними моніторами та уявіть, що за кожен монітор вам потрібно платити по $5 на місяць. Або припустимо, ви хочете влаштувати віртуальний концерт: можете самі моделювати сцену і зробити шейдери для феєрверків, а можете орендувати їх в іншого користувача.

Тут і стане в пригоді блокчейн: NFT підійдуть для підтвердження права власності, а смарт-контракти — для укладання угод на кшталт оренди віртуального монітора або продажу 3D-гітари.

Коли народилися перші метавсесвіти

Перший прототип метавсесвіту — Active Worlds — з’явився в 1995 році. По механіці він нагадує просунутий Minecraft: користувачі будують що хочуть, створюють власні 3D-моделі в конструкторі, завантажують свої текстури і навіть отримують право власності на територію та побудовані на ній об’єкти. Розробники заробляють на продажі річних підписок, так званого «громадянства» на вибраних світах.

У 2003 році у Active Worlds з’явився яскравіший конкурент — гра Second Life. Спочатку в ній було лише три активності: спілкування, будівництво та розробка внутрішніх скриптів. За допомогою скриптів гравці могли змінити зовнішній вигляд та анімації аватара, створювати нові геймплейні механіки та автоматизувати дії.

У результаті в Second Life з’явилися люди, які робили 3D-моделі та анімації аватарів на замовлення, бригади будівельників та ландшафтних дизайнерів, внутрішньоігрові наймані розробники, продавці власноруч змодельованого одягу, рекламні агенції та земельні магнати, банкіри та букмекери, викладачі іноземних мов та перекладачі, віртуальні спортсмени, мандрівники та навіть фотографи, які купили скрипт-фотоапарат та заробляли на фотосесіях для ігрових аватарів.

Якщо у грі чогось не було, гравці писали власні скрипти та допрацьовували геймплей. Наприклад, спільнота створила послуги для обміну внутрішньоігрової валюти на долари і спекуляцій на різниці курсів. Мілітаристи писали та продавали скрипти для внутрішньоігрової зброї. Любителі історії купували римські туніки, а потім приходили до віртуального Колізею послухати промову Цицерона проти Катіліни.

Попри все це, Second Life — не повноцінний метавсесвіт. Річ у праві власності: контент користувачів знаходиться на серверах розробників гри, а гравці по факту нічим не володіють. Цю проблему і має вирішити блокчейн, NFT та децентралізовані способи зберігання даних.

Найкращий приклад сучасного метавсесвіту з блокчейном та правом володіння — гра Decentraland. Як і в Second Life, користувачі створюють предмети та геймплейні механіки, але у вигляді NFT.

Зараз над метавсесвітами працюють багато великих компаній: Meta (колишня Facebook) просто щось робить, Epic Games влаштовує віртуальні концерти всередині Fortnite, Gucci та H&M відкрили магазини всередині Roblox, Unity та Microsoft працюють над інструментами віртуальної реальності. І всі вони стверджують, що метавсесвіти стануть головним трендом наступного десятиліття.

Хто зароблятиме на метавсесвітах

Судячи з досвіду Active Worlds, Second Life та багатьох MMORPG, заробіток у них не відрізняється від заробітку в реальному житті. Можна виконувати рутинну роботу та отримувати невелику зарплату. Можна створювати контент, продавати його іншим користувачам та заробляти більше. Можна за допомогою метавсесвіту покращити свою продуктивність у реальному світі, як у прикладі з віртуальними моніторами.

Грубо кажучи, у метавсесвітах зароблятимуть ті, хто й так уміє заробляти у реальному світі. І віртуальні земельні магнати, звісно ж.

Підписуйтесь на соціальні мережі Tezos Ukraine, щоб бути в курсі всіх подій світу Tezos:

  1. Telegram-канал
  2. Facebook.
  3. Twitter російською та українською мовами
  4. Twitter англійською мовою
  5. YouTube-канал
  6. Instagram
  7. LinkedIn
  8. hub на ForkLog

наступний

Tezos Ukraine проведе блокчейн-хакатон з призовим фондом $200 000

Читайте схожі пости

GameFi-проєкти: що це таке і кому вони приносять користь насправді

GameFi-проєкти: що це таке і кому вони приносять користь насправді

Ми придумали, як використовувати NFT в іграх (і ні, це не скіни)

Ми придумали, як використовувати NFT в іграх (і ні, це не скіни)

Справа не в NFT: чому геймерам не сподобалася Ubisoft Quartz

Справа не в NFT: чому геймерам не сподобалася Ubisoft Quartz

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота