Справа не в NFT: чому геймерам не сподобалася Ubisoft Quartz

Справа не в NFT: чому геймерам не сподобалася Ubisoft Quartz

7 грудня компанія Ubisoft оголосила про запуск Ubisoft Quartz — платформи для випуску та торгівлі внутрішньоігровими предметами у вигляді NFT. На момент публікації на ній зареєструвалося 7 тисяч користувачів. Однак анонс Ubisoft Quartz на YouTube зібрав 38 тисяч дизлайків і тисячу лайків, а компанія видалила відео зі своєї сторінки. Чому геймерам не сподобалася ідея? Давайте розбиратись.

Ми прочитали FAQ Ubisoft Quartz, подивилися відео популярних ігрових журналістів і розповімо, що не так з платформою Quartz.

Детально про Ubisoft Quartz

За допомогою Ubisoft Quartz компанія випускатиме колекції внутрішньоігрових косметичних предметів — скінів. Наразі платформа доступна лише для гравців тактичного шутера Ghost Recon Breakpoint. Вони можуть безкоштовно отримати три предмети:

  • скін на M4A1 Tactical | Wolves;
  • шолом Wolf Enhanced Helmet;
  • штани Wolf Enhanced Pants.

M4A1 вже розібрали, а щоб отримати штани та шолом потрібно награти 100 та 600 годин відповідно.

NFT Ubisoft Quartz називаються Digits і випускаються на блокчейні Tezos. Ubisoft заявляє, що кількість Digits у майбутніх колекціях складе від кількох токенів до кількох тисяч.

У метаданих Digits зберігаються опис та відео з демонстрацією ігрового предмета, а також історія володіння токеном. Для цього Ubisoft використовує власне децентралізоване сховище Aleph з підтримкою оновлення метаданих.

Один гравець може отримати лише один унікальний Digit. Наприклад, користувач не може купити на маркетплейсі Wolf Enhanced Helmet, якщо на його гаманці вже є такий токен.

Digits торгуватимуться на маркетплейсах Rarible та objkt.com, а також відображатимуться в гаманцях Tezos з підтримкою NFT. Якщо Ubisoft вирішить закрити Quartz або Ghost Recon Breakpoint, то NFT залишаться у власників.

Докладніше — у FAQ Ubisoft. Якщо ви не в Північній Америці або в Західній Європі, використовуйте VPN.

Чому геймери зади злайкали Ubisoft Quartz

Справа в іміджі Ubisoft. Матеріали про Quartz від ігрових журналістів на 90% складаються з негативу у бік Ubisoft і на 10% — з думок на кшталт: «NFT непогана технологія, але реалізація Quartz така собі».

По-перше, останніми роками Ubisoft агресивно монетизує ігри. Якщо утрирувати, то в іграх від Ubisoft можна безкоштовно отримати максимум ржавий меч з показником атаки 10 одиниць, або купити за реальні гроші красиву шаблю з атакою 100 одиниць. І так зі всіма предметами, від одягу головного героя до ресурсів для виконання завдань. Гравці вважають, що Ubisoft просто хоче заробити за допомогою NFT.

По-друге, Ghost Recon Breakpoint — не найбільш підходяща гра. Зазвичай геймери не мають нічого проти магазинів косметики у мультиплеєрних іграх, де можна похвалитися гарним предметом перед іншими користувачами. У CS:GO, DotA 2, League of Legends, Overwatch, PUBG, Fortnite та інших популярних іграх скіни яскраві та виразні, а в Breakpoint вони надто реалістичні та тьмяні. Просто нема чим хвалитись.

По-третє, Quartz передбачає незвичну економічну модель із лімітованими колекціями. Жодна мультиплеєрна гра не обмежує кількість скінів і кожен гравець може купити те, що хоче.

Що не так з ігровою економікою Quartz

Quartz, крім розподілу косметичних предметів, включає торгівлю ними на маркетплейсах. Зовнішній ринок ігрових предметів вже реалізувала компанія Valve для CS: GO, DotA 2, Team Fortress 2 та інших ігор.

Наприклад, ринок CS:GO базується на трьох речах:

  • під час гри кожен користувач має шанс безкоштовно отримати кейс;
  • гравець може купити ключ та відкрити кейс, з якого випаде випадковий предмет із колекції;
  • шанс випадання скіна для популярної зброї менший, ніж для непопулярної.

Відповідно, гравці витрачають гроші на відкриття кейсів і таким чином задають предметам собівартість. Наприклад, для отримання рідкісного ножа доведеться купити два десятки ключів. Його собівартість буде вищою, ніж у пістолета, який випадає з кожного другого кейсу. Якщо гравець отримав непотрібний скін, він може продати його на Steam Marketplace, і за вторговані гроші купити інший предмет або гру.

League of Legends та ігри без інтеграції зі Steam обходяться без ринку. Гравець просто купує, що хоче безпосередньо, але не може продати або передати куплені предмети.

Ubisoft Quartz поки що використовує щось середнє: гравці будуть забирати або купувати NFT-Digits і зможуть їх продавати. Але без елемента випадковості не буде такої ситуації, що любитель снайперських гвинтівок отримає непотрібний йому скін на дробовик і продасть його любителю ближнього бою. Також через лімітованість колекцій Digits швидко закінчаться і гравцям залишиться тільки купувати скіни на вторинному ринку.

Як Ubisoft може врятувати Quartz

Очевидний спосіб — прикрутити Quartz до Rainbow Six: Siege. Це більш тактичний аналог CS:GO із косметичними предметами та кейсами, але без вбудованого ринку скінів. Фанати Rainbow Six просять Ubisoft додати у гру ринок ще з 2017 року.

Другий спосіб — прибрати або підвищити ліміти колекцій. Якщо кожен охочий зможе купити NFT за адекватну ціну, частина претензій геймерів до Ubisoft відпаде.

Третій спосіб — використовуватися NFT та блокчейн на повну, наприклад, додати інтероперабельність. У Ghost Recon, Rainbow Six та Watch Dogs гравці бігають у сучасних бронежилетах і стріляють із сучасної зброї. Ubisoft може забезпечити перенесення NFT-предметів між цими іграми, щоб зробити Digits кориснішими для гравців.

Висновки

Геймери не проти впровадження блокчейн-технологій та NFT у ігри. Їм не подобається те, як Ubisft намагається впровадити їх: не заради гравців, не в ту гру, і не найкращим способом. Проте, це досягнення для Tezos і ще один крок для масового прийняття криптовалют.

Що стосується Ubisoft, то за допомогою Ghost Recon Breakpoint компанія, напевно, лише тестує Quartz, і Digits можуть з’явитися в Rainbow Six: Siege та інших іграх видавця. Можливо, інші розробники теж вчинять так само.

Підпишіться на соціальні мережі Tezos Ukraine, щоб нічого не пропустити:

  1. Telegram-канал
  2. Facebook.
  3. Twitter російською та українською мовами
  4. Twitter англійською мовою
  5. YouTube-канал
  6. Instagram
  7. LinkedIn
  8. hub на ForkLog

наступний

Оновлення Hangzhou: якими нововведеннями вже можна користуватися

Читайте схожі пости

GameFi-проєкти: що це таке і кому вони приносять користь насправді

GameFi-проєкти: що це таке і кому вони приносять користь насправді

Ми придумали, як використовувати NFT в іграх (і ні, це не скіни)

Ми придумали, як використовувати NFT в іграх (і ні, це не скіни)

Що таке метавсесвіти та хто на них зароблятиме?

Що таке метавсесвіти та хто на них зароблятиме?

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота