NFT не тільки для художників: огляд DNS.xyz

NFT не тільки для художників: огляд DNS.xyz

За минулий місяць ми розповіли про генеративне мистецтво, ASCII-малюнки та роботи розміром 8 на 8 пікселів. Сьогодні настала черга писати про музику.

Розповідаємо, як заробляють музиканти, як працює плеєр NFT-музики DNS.xyz і чи варто заради нього видалити Spotify.

Як виконавці заробляють на музиці

NFT-площадки із цифровим мистецтвом схожі на платформу ArtStation. Там митці діляться своїми роботами, які можна безкоштовно завантажити для особистого користування, купити для комерційного або взагалі найняти автора для свого проєкту. Вони мають пряму монетизацію: платиш і користуєшся конкретним об’єктом.

Ринок музики працює інакше. На Spotify, YouTube Music, Soundcloud, iTunes та подібних сервісах все пов’язано на прослуховуваннях. Їхня монетизація непряма: слухаєш безкоштовно музику з рекламою впереміш, або купуєш підписку і слухаєш що завгодно без реклами.

На заробіток виконавців впливає тип сервісу потокової музики. В on-demand-сервісах користувач сам вибирає треки для програвання. У неінтерактивних сервісах користувач слухає все поспіль у форматі подкасту. Під час розрахунку виплат платформи враховує кількість слухачів виконавця, кількість підписників, відсоток підписників з преміум-функціями, тривалість прослуховування композиції та інші параметри.

Наприклад, Spotify в середньому платить $0,00348 за одне прослуховування, тобто три долари за тисячу. Заробіток артистів залежить від кількості випущених треків та локації слухачів. Наприклад, гурт The Dead South заробляє з кожного прослуховування по $0,19. Згідно з аналітичним сервісом Lound&Clear, 67 тисяч найпопулярніших виконавців заробляли понад $5 000 на місяць.

Отримувати дохід можна трьома способами:

  • стати куратором плейлистів — формувати списки треків та набирати підписників;
  • виконувати завдання — прослухати пісню, написати відгук, підписатися самому;
  • викладати вже готові композиції.

Що стосується естетичної складової, користувачі віддають перевагу поп-музиці, а саме pop rap: в середньому близько 575 580 слухачів на виконавця.

Як працюють плеєри NFT-музики

Музичні ресурси використовують пряму монетизацію — слухаєш безкоштовно та купуєш треки, щоб підтримати виконавця. На Tezos музику можна знайти на OBJKT.com та Teia, а також на плеєрі DNS.xyz.

На головній DNS одразу пропонує кілька категорій: нові артисти, вибір DNS, рекомендації на ваш смак, треки з найбільшою кількістю лайків та рекомендовані виконавці.

До інтерфейсу необхідно звикнути. Спочатку треба натиснути на трек, а потім на трикутну кнопку Play в лівому нижньому кутку. Нижня панель з перемотуванням треку стає активною лише якщо ви вже щось увімкнули.

На тій же панелі в нижній лівій частині екрана трек можна додати до плейлисту, поставити йому лайк і перейти на платформу, щоб купити NFT. Після натискання на три точки відкривається додаткове меню для завантаження оригінального треку та обкладинки, а також для роботи з метаданими токена.

Хоча DNS відмовився від монетизації на кшталт Spotify, він все ж таки залишив кураторів і плейлисти.

Особливості DNS.xyz

Ми вивчили платформу, послухали музику та дійшли таких висновків.

По-перше, обкладинки — важлива частина NFT-музики. DNS навіть додав розділ «Created Art», де можна дивитися та купувати обкладинки. Навіть плейлисти кураторів часом називаються згідно з картинками треків.

По-друге, більшість музики — це hiphop і chill. Любителям класики та металу доведеться довго шукати скрипки та дисторшн, але можна вивчити нові стилі.

По-третє, сервіс не має обмежень і правил щодо завантажуваного контенту. Іноді трапляється білий шум чи п’ятисекундні записи фраз.

Висновки

Ідея блокчейн-музики цікава хоча б тому, що поєднує в собі кілька арт-напрямків. Візуальний контекст зливається з мелодією і виходить сильний для сприйняття симбіоз.

Хоча DNS поки не замінить вам Spotify, ви зможете знайти там оригінальні та приємні треки. Якщо ж ви пишете музику, то за допомогою маркетплейсів та DNS зможете знайти слухачів у спільноті Tezos і в теорії заробити більше, ніж на централізованих сервісах.

Підписуйтесь на соціальні мережі Tezos Ukraine, щоб нічого не пропустити:

  1. Telegram-канал
  2. Facebook.
  3. Twitter російською та українською мовами
  4. Twitter англійською мовою
  5. YouTube-канал
  6. Instagram
  7. LinkedIn
  8. hub на ForkLog

наступний

Огляд DeFi на Tezos: заробіток з найменшими ризиками

Читайте схожі пости

Не просто JPEGs: інтерактивні NFT на fxhash

Не просто JPEGs: інтерактивні NFT на fxhash

Зроби свою вітрину для NFT: огляд DIYFRAME від Андре Фукса

Зроби свою вітрину для NFT: огляд DIYFRAME від Андре Фукса

NFT-музиканти Tezos: шукаємо хороші альбоми на OBJKT

NFT-музиканти Tezos: шукаємо хороші альбоми на OBJKT

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота