Розробка після акселератора: як податись на грант для запуску проєкту

Розробка після акселератора: як податись на грант для запуску проєкту

У вересні завершилася десятитижнева програма з розробки на Tezos. Місяць тому ми написали матеріал про запуск власного проєкту за участю Encode Club. Ми говорили про те, як проводилися індивідуальні сесії з кураторами команд, воркшопи та про сам процес підготовки до акселератора.

Сьогодні ми розповімо про те, як успішно податись на грант для розробників на Tezos.

Як подати заявку на грант від Tezos Foundation

Грант — це інструмент для отримання фінансування проєктів, які знаходяться на етапі ідеї чи прототипу проєкту.

Щоб податись на грант для розробки проєкту на Tezos, потрібно заповнити заявку. Для цього зареєструватися на офіційному сайті Tezos Foundation, заповнити всі поля та надіслати його комітету.

У заявці треба відповісти на десяток питань, що зводяться до:

  • інформації про команду, яка працює над проєктом;
  • технічної інформації, щоб Комітет розумів етапи реалізації;
  • дорожної карти та користі для екосистеми;
  • бюджету з чітким зазначенням ресурсів та суми гранту.

Пропозиції щодо нових проєктів розглядає Технічний комітет (Technical Advisory Committee, TAC). Зазвичай на це йде кілька тижнів. У цей час учасник отримує повідомлення про зміну статусу на пошту, вказану в заявці.

Досвід розробника агрегатора Picky.fi

Ми поговорили з Ігорем Павленком — учасником акселератора Encode Club і розробником агрегатора ліквідності Picky.fi. Він поділився рекомендаціями про те, як правильно підійти до заповнення заявки та збільшити шанси на отримання фінансування та запуск проєкту.

Ігор рекомендує спочатку добре продумати відповіді на запитання та не надсилати їх відразу:

«Після реєстрації вам стане доступна форма заявки, прогрес у якій зберігатиметься на сайті як чернетка. Тому ви можете ознайомитися з усіма питаннями у формі та надіслати заявку лише тоді, коли матимете на них відповіді. Для проєктів у різних категоріях питання можуть відрізнятися, тому я розповім саме про досвід у категорії DeFi».

Усі питання умовно можна розділити на три категорії:

  • команда. Особисті дані розробників, їх кількість та досвід, інформація про юридичну особу;
  • проєкт. Тут потрібно розкрити технічні деталі реалізації, розповісти про застосовуваних технологія фронт- і бекенда, перерахувати інтеграції з наявними сервісами, дати посилання публічний репозиторій, якщо проєкт open-source;
  • цінність для Tezos. Цей пункт має на увазі оцінку ефективності та опис шляхів реалізації.

Ігор вважає третю категорію найважливішою. До неї належать кілька пов’язаних між собою питань:

Скільки нових транзакцій ваше рішення принесе Tezos? Відповідь залежить від того, скільки в середньому транзакцій знадобиться користувачеві для досягнення мети.

У випадку Picky.fi це щонайменше одна транзакція для обміну токенів. Частота здійснення операцій залежить від конкретного користувача: починаючи від його враження від додатка та закінчуючи загальним станом ринку.

Загальна кількість транзакцій залежить від кількості користувачів. І це підводить до наступного питання.

Яка кількість нових користувачів отримає Tezos? Для відповіді це питання потрібно позначити етапи розвитку проєкту.

На початкових етапах Ігор Павленко фокусувався на вже наявних користувачах, хто має загальне уявлення про DeFi та особливості екосистеми Tezos.

Також Tezos Foundation цікавить, скільки з них користуватиметься вашим продуктом за перші 6 місяців.

Щоб прикинути кількість активних користувачів сервісу, варто керуватися тим, скільки користувачів використовують подібні сервіси. Прочитати про них можна у попередній статті Tezos Ukraine.

Як команда залучатиме користувачів? Оскільки дані про транзакції публічно доступні в блокчейні, ви можете використовувати їх для проведення маркетингових досліджень. Наприклад, налаштувати індексер або скористатися TzKT API, а потім обробити інформацію.

За допомогою аналітики можна зібрати адреси кінцевих користувачів та взаємодіяти з ними, наприклад провести аірдроп.

Також можна укласти партнерство з гаманцями або сайтами з галереями додатків, або екосистемними медіа на кшталт Ukraine та XTZ News.

Який бюджет у вашого проєкту та які плани розробників? Відповідь на запитання залежить від собівартості вашого сервісу, часу на розробку та підтримку, кількості людей у ​​команді. В ідеалі проєкт має стати самодостатнім із погляду прибутковості.

Висновки

Заявка на грант має бути схожою на бізнес-план. Насамперед проєкт має принести користь екосистемі: залучити нових користувачів, зацікавити старих, підвищити активність у мережі. Перш ніж кидатися в розробку, варто провести дослідження ринку та зрозуміти, чого саме не вистачає екосистемі та як ваш проєкт їй це дасть.

Дякуємо за докладний фідбек розробника Picky.fi Ігоря Павленка та бажаємо удачі у подальшому розвитку стартапу разом із Tezos!

Підписуйтесь на соціальні мережі Tezos Ukraine, щоб нічого не пропустити:

  1. Telegram-канал
  2. Facebook
  3. Twitter українською мовою
  4. Twitter російською мовою
  5. Twitter англійською мовою
  6. YouTube-канал
  7. Instagram
  8. LinkedIn
  9. hub ForkLog

наступний

Коротка історія генеративного мистецтва та як його робити

Читайте схожі пости

Starlords: новий ступінь генеративних NFT із зовнішніх світів

Starlords: новий ступінь генеративних NFT із зовнішніх світів

Приватність на Tezos: zk-SNARKS вже є чи ні?

Приватність на Tezos: zk-SNARKS вже є чи ні?

Яких типів проєктів ще немає на Tezos? Розбираємось!

Яких типів проєктів ще немає на Tezos? Розбираємось!

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота