Майбутнє блокчейн-ігор: GameBoy на Tezos L2 Deku

Майбутнє блокчейн-ігор: GameBoy на Tezos L2 Deku

Минулого тижня розробник Деніел Хайнс показав, як він запустив на Deku емулятор приставки Game Boy з Pokemon Red. При цьому всі ігрові процеси, включаючи рендеринг, працює ончейн!

Пояснюємо, наскільки це круто для блокчейну, і що теоретично можна запустити на сайдчейнах на базі Deku.

Згадуємо що таке Deku

Deku — це фреймворк для створення сайдчейнів Tezos, на яких можна запустити будь-яку віртуальну машину та програми.

Оскільки це не роллапи, у сайдчейнів створених за допомогою Deku мають бути власні вузли та алгоритм консенсусу. Сайдчейни пов’язані з Tezos за допомогою смарт-контрактів у мережі Tezos, в яких регулярно оновлюються стани (state) сайдчейнів.

За допомогою Deku можна досягти набагато більш пропускної спроможності (транзакцій за секунду), ніж при використанні будь-яких інших рішень. Теоретично, швидкість створення блоків у сайдчейні може бути обмежена лише затримкою мережного обладнання — нижче 100 мілісекунд. Ця фіча відкриває можливості для запуску на блокчейні будь-яких програм, від DeFi до ігор. Детальніше — в нашому огляді.

Pokemon Red на Deku

Деніел Хайнс зробив на Deku сайдчейн для роботи з OCaml-емулятором GameBoy CAMLBOY. Він написав віртуальну машину, яка зберігала стан емулятора та виведення екрану емульованої приставки у кожному блоці. Внутрішній годинник приставки був прив’язаний до швидкості створення блоків у сайдчейні. В цьому випадку сайдчейн вже можна називати application-specific blockchain або аппчейном.

На робочій машині Деніел запустив чотири вузли із сайдчейном та емулятором, які досягали консенсусу та записували стан емулятора та п’ять кадрів гри в блок. Самі кадри рендерилися в окремому процесі, грубо кажучи, у клієнті гри.

Щоб краще усвідомити значення виконаної роботи, уявіть, що розробник реалізував емулятор GameBoy у смарт-контракті на Tezos. Кожен такт емульованого процесора, натискання кнопки та подія записується в цьому контракті. Якби хтось справді таке зробив, то гра генерувала один кадр кожні 15 секунд, тобто один раз на блок. Але Deku — network-responsive, генерує блоки на запит клієнта і на досить потужному обладнанні може рендерити гру в 60 FPS повністю ончейн.

Як аппчейни можуть змінити блокчейн-ігри та програми

У 2014 році анонімний розробник з Австралії запустив Pokemon Red на Twitch і дав контроль над грою глядачам. Вони вводили до чату команди, а емулятор їх виконував. Через затримку введення та те, що кожен глядач писав команди без огляду на інших, у перші дні герой гри постійно ходив колами, зберігався кожні кілька секунд і дивився в Pokedex. Але потім глядачі об‘єдналися і пройшли гру за 16 днів.

Такий формат мультиплеєра в синглплеєрній грі можна реалізувати на Deku. Гравці відправляють команди, віртуальна машина сайдчейна визначає думку більшості і передає підсумок на вхід емулятора. Усі гравці отримують новий стан гри у наступному блоці.

Це лише один приклад. На аппчейні можна реалізувати майже будь-яку гру або програму, які вимагають оновлення стану 1-2 рази на секунду. Наприклад, класичні MMORPG на кшталт Runescape чи покрокові Rogue-like повинні працювати на сайдчейні Deku так само гладко, як і на централізованих серверах. При цьому у децентралізованих версій ігор будуть переваги над централізованими:

  • повна історія станів гри. З її допомогою можна буде вирішити спірні ситуації на кшталт дюпа предметів чи використання інших багів;
  • вбудована та зрозуміла монетизація. Гравці сплачують власникам нод сайдчейну транзакційні комісії за виконання дій;
  • спрощена реєстрація та висока безпека акаунта. Користувачі логіняться через гаманець без підключення сторонньої 2FA, підтвердження пошти та ризику втратити обліковий запис через відновлення доступу або брутфорс пароля.

Якщо відступити від ігор, то сайдчейни покращать будь-які інші децентралізовані програми. Наприклад, DeFi-команди зможуть зробити аппчейн із вбудованим торговим ядром для запуску децентралізованої біржі з книгою ордерів, любителі NFT — колективні графічні редактори на кшталт соціального експерименту r/place.

Підписуйтесь на соціальні мережі Tezos Ukraine, щоб нічого не пропустити:

  1. Telegram-канал
  2. Facebook.
  3. Twitter російською та українською мовами
  4. Twitter англійською мовою
  5. YouTube-канал
  6. Instagram
  7. LinkedIn
  8. hub на ForkLog

наступний

Економіка Tezos у жовтні: ринок NFT втрачає обсяги

Читайте схожі пости

Starlords: новий ступінь генеративних NFT із зовнішніх світів

Starlords: новий ступінь генеративних NFT із зовнішніх світів

Розробка після акселератора: як податись на грант для запуску проєкту

Розробка після акселератора: як податись на грант для запуску проєкту

Приватність на Tezos: zk-SNARKS вже є чи ні?

Приватність на Tezos: zk-SNARKS вже є чи ні?

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота