Що вам потрібно знати про маркетплейс NFT Button

Що вам потрібно знати про маркетплейс NFT Button

NFT Button — це відкритий NFT-маркетплейс загального призначення на блокчейні Tezos. Його запустили 12 серпня 2021 року. Розбираємося, як він працює і чим він відрізняється від інших NFT-маркетплейсів на Tezos.

Команда The Buttonists, призери Tezos DeFi Hackathon, запустила NFT-маркетплейс NFT Button. Вони позиціюють його як NFT-маркетплейс загального призначення з повноцінним вторинним ринком для NFT на Tezos. На ньому можна продавати NFT як традиційними способами, так і через експериментальний тип аукціонів — Buttonist-аукціон. Крім цього, користувачі отримують знижки на комісії маркетплейса за допомогою стейкінгу NFT. Розгляньмо ці фічі детальніше.

Відкритий NFT-маркетплейс загального призначення

NFT-маркетплейси можна класифікувати за двома критеріями: відкриті/закриті та спеціалізовані/загального призначення.

Відкриті маркетплейси не обмежують користувачів в можливості створювати NFT і виставляти їх на продаж. Таким маркетплейсом є hic et nunc. У закритих маркетплейсах ця можливість обмежена. Наприклад, щоб створювати та продавати NFT на Kalamint вам потрібно подати заявку та пройти процес верифікації.

Спеціалізовані маркетплейси фокусуються на торгівлі певним типом NFT, наприклад, цифровим мистецтвом або NFT конкретного проєкту. Маркетплейси загального призначення надають можливість торгувати будь-якими NFT.

NFT Button — це відкритий маркетплейс загального призначення. Хто завгодно може створювати свої NFT на цьому майданчику і виставляти їх на продаж незалежно від того, які об’єкти токенізуються за допомогою цих NFT: цифрове мистецтво, ігрові об’єкти та персонажі, доменні імена чи благодійні NFT.

Повноцінний вторинний ринок NFT

На NFT-маркетплейсах є первинний і вторинний ринок. На первинному ринку продаються NFT «від виробника», а на вторинному ринку ці NFT перепродаються.

Обмеження маркетплейсів hic et nunc і Kalamint полягає в тому, що на них можна торгувати тільки NFT, створеними на цих майданчиках. Наприклад, ви не можете створити NFT на hic et nunc і продати його на Kalamint або навпаки, створити NFT на Kalamint і продати його на hic et nunc. Ви також не можете купити NFT на одному з цих маркетплейсів і продати його на іншому. З цієї ж причини ви не можете продавати на цих маркетплейсах NFT таких проєктів, як Tezos Domains.

На NFT Button є повноцінний вторинний ринок для всіх NFT, створених на Tezos за стандартом FA2, незалежно від того де вони були створені. Щоб виставити свій NFT на продаж ви вказуєте адресу смарт-контракту вашого NFT та його ID, вибираєте тип лота і його параметри, а смарт-контракт NFT Button приймає ваш NFT на продаж.

NFT Button підтримує стандартний функціонал випуску NFT, в тому числі і роялті. Але вам зовсім не обов’язково впускати свої NFT на NFT Button, щоб виставити їх там на продажу.

Чотири типи лотів

Є два традиційні способи продажу NFT: продаж за фіксованою ціною і продаж через англійський аукціон, на якому користувачі підвищують ставки і змагаються за право купити NFT.

На NFT Button є чотири типи лотів: фіксована ціна, англійська аукціон, безкоштовний дроп і Buttonist-аукціон. Перші два типи широко відомі, тому зупинимося на третьому і четвертому.

Безкоштовний дроп

Безкоштовний дроп дозволяє вам виставити колекцію або унікальний NFT на безкоштовну роздачу. Будь-хто може натиснути на кнопку «Отримати» і забрати один екземпляр вашого NFT. Навіщо вам це? Це залежить від того, чи є у ваших NFT роялті.

Якщо роялті немає, то це може бути просто промо-акція чи винагорода спільноті. Якщо роялті є, то це експериментальна бізнес-модель: ви роздаєте свої NFT безкоштовно, але при кожному продажі цих NFT на вторинному ринку ви будете отримувати роялті.

Buttonist-аукціон

Це експериментальний тип all-pay аукціону. В такому випадку ви не робите ставку, яка вам повернеться, якщо ви програєте аукціон. Коли ви натискаєте кнопку «Bid», ви платите фіксовану суму за те, щоб стати поточним лідером аукціону. Якщо хтось інший натиснув на кнопку після вас, то він стає поточним лідером замість вас, і вам, щоб повернути собі лідерство, потрібно знову натиснути на «Bid».

У аукціону є таймер, і коли час на таймері закінчується, поточний лідер аукціону отримує NFT. Щоб уникнути ставок в останню секунду, при кожному натисканні на кнопку «Bid» час на таймері запускається заново, але з меншим значенням, ніж при попередньому лідері.

Всі платежі учасників Buttonist-аукціону накопичуються, і по завершенні аукціону переходять до продавця NFT. При цьому продавець може виставити частку від зібраних коштів (від 0% до 100%), яку отримає переможець аукціону разом з виграним NFT.

Buttonist-аукціон можна використовувати не тільки в комерційних цілях, але і для благодійності. Порівняйте: в разі благодійного англійського аукціону в результаті на благодійність йде тільки ставка переможця аукціону, а в благодійному Buttonist-аукціоні кожен може внести свій невеличкий внесок, натиснувши кнопку «Bid» і ставши поточним лідером.

Стейкінг мандал

NFT-маркетплейси стягують комісію від суми, отриманої від продажу токенів. NFT Button не виняток: комісія площадки становить 5%. При цьому у вас є можливість знизити комісію до 50%, якщо ви застейкаєте NFT іншого проєкту The Buttonists — Tezos Mandala.

Одна мандала в стейкінгу дає вам 12,5% знижки на комісії, а стейкінг чотирьох мандал дає максимальний дисконт. Крім цього, чим більше мандал ви застейкали, тим більше NFT ви можете створити за добу і одночасно виставити на продаж.

Плани на майбутнє

У своєму коментарі для блогу Tezos Ukraine про плани на майбутнє команда The Buttonists повідомила:

«Звичайно ми не збираємося зупинятися на досягнутому, ми тільки на початку шляху. Зараз у нас вже є такі експериментальні фічі: роялті-дроп, Buttonist-аукціони та використання NFT як дисконтних карт. Ми хочемо і далі залишатися в авангарді та експериментувати з оригінальними ідеями в області NFT.

Зараз нам потрібен якийсь час, щоб поспостерігати, як буде працювати те, що у нас вже є, і поліпшити UX / UI на основі відгуків користувачів. Спочатку ми плануємо додати вкладки Art, Gaming, Domains і т.д., а також реалізувати галереї. Потім — зробити крос-платформові роялті, продаж токенів за стейблкоїни, первинне розміщення колекцій генеративного мистецтва, фракціоналізацію NFT, ну і звичайно розвивати нашу токеноміку»

Ми будемо стежити за розвитком ринку NFT на Tezos і тримати вас в курсі найсвіжіших новинок, а ви підписуйтесь на наші соціальні мережі, щоб нічого не пропустити:

Підписуйтесь на соцмережі Tezos Ukraine, щоб нічого не пропустити:

  1. Telegram-канал.
  2. Facebook.
  3. Twitter українською та російською мовами.
  4. Twitter англійською мовою.
  5. YouTube-канал.
  6. Instagram.
  7. LinkedIn.
  8. hub на ForkLog.

наступний

Tezos за місяць: технологія, економіка та спільнота в липні

Читайте схожі пости

$3000 за грьобаного ящера: розповідаємо про NFT-колекцію Tezzardz на Tezos

$3000 за грьобаного ящера: розповідаємо про NFT-колекцію Tezzardz на Tezos

П’ять NFT на Tezos в серпні, які варто побачити

П’ять NFT на Tezos в серпні, які варто побачити

5 NFT на Tezos для тих, кого дістало сучасне мистецтво

5 NFT на Tezos для тих, кого дістало сучасне мистецтво

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота