Олександр Володарський: інді-розробники зададуть напрямок нових блокчейн-ігор

Олександр Володарський: інді-розробники зададуть напрямок нових блокчейн-ігор

У квітні ми писали, що ігровий видавець Ubisoft став корпоративним Бейкером Tezos. В Ubisoft пояснили, що відділ інновацій вивчатиме потенціал блокчейну.

Блогер та інді-розробник Олександр Володарський розповів, як NFT можуть змінити гри. Він пояснив, який шлях проходять нові технології, що впливає на ціну внутрішньоігрових предметів і як поліпшити онлайн-ігри за допомогою NFT.

Чотири етапи розвитку технології

У технологій є дві сторони: прикладна і спекулятивна. Користувачі застосовують технології для власної вигоди, а спекулянти заробляють на продажах технологічних продуктів.

Наприклад, винахідник парового двигуна придумав, як перетворити енергію згоряння вугілля в корисну роботу. Промисловці розробили власні схеми двигунів, а спекулянти почали продавати парові машини як рішення всіх проблем. В результаті прості люди змогли їздити на паротягах та пароплавах.

Нові технології проходять чотири етапи розвитку:

  1. Винахід.
  2. Експерименти.
  3. Спекуляції.
  4. Застосування.

Приклад такого розвитку в криптовалютной індустрії — токени. Це цифрові об’єкти, які існують в блокчейні паралельно основній криптовалюті. Розробник токена задає його емісію, правила випуску і способи застосування всередині свого проєкту.

Експерименти з токенами привели до виникнення ICO — первинної пропозиції монет. Команда розробників пропонувала інвесторам купити токени, щоб профінансувати розробку майбутнього проєкту. При цьому більшість інвесторів брали участь в ICO не заради розвитку проєкту, а заради заробітку на зростанні ціни токенів.

Шахраї швидко зрозуміли, як заробити на інвесторах. Вони створювали фальшиві проєкти, продавали токени та зникали грошима. Через це інвестори стали підозріло ставитись до криптовалюти, а багато хороших ідей залишилися без грошей.

В результаті проєкти типу «черговий найкращий блокчейн» вимерли, а на ринку залишилися тільки токени з прикладним застосуванням: стейблкоїни, utility-токени, токени управління та інші.

Спекуляції NFT

У 2021 році відбувся бум спекуляцій NFT — невзаємозамінних токенів з унікальними ідентифікаторами. Різниця між non-fungible і fungible — як між статуеткою ручної роботи і пластиковим Буддою «Made in China».

До 2021 року NFT використовували в основному розробники колекційних блокчейн-ігор. Наприклад, в CryptoKitties користувачі збирали кошенят. У токенах зберігалися генотипи, які визначали зовнішній вигляд котика. CryptoKitties сподобалася спекулянтам: найдорожчий токен продали за $172 000.

У 2021 розцвіли NFT-маркетплейси, які дозволили користувачам прив’язувати до токенів зображення, музику і навіть твіти. У лютому обсяг торгівлі NFT на Ethereum досяг піку — $200 млн за тиждень.

До червня інтерес спекулянтів згас. Здається, більше ніхто не буде купувати піксельних панків за мільйони доларів.

Переваги застосування NFT в іграх

CryptoKitties і її клонів навряд чи можна назвати іграми, оскільки у них відсутній геймплей. Але за допомогою невзаємозамінних токенів можна поліпшити ігровий досвід звичних ігор. Для цього потрібно токенізувати контент.

Користувачі мультиплеєрних ігор часто колекціонують внутрішньоігрові предмети: персонажів, зброю, косметичні речі. При цьому гравці не володіють предметами в повному розумінні цього слова. Будь-який ігровий об’єкт — це запис в базі даних виду «Гравцеві №Х доступні предмети Y і Z». Розробники можуть заблокувати інвентар користувача, видалити предмет з гри або закрити сам проєкт. Гравці це розуміють і не цінують внутрішньоігрові предмети так само як фізичні об’єкти.

Приклад — колекційна карткова гра Magic: The Gathering. Гравці купують паперові карти, щоб використовувати їх в грі, обмінятися ними або повісити в рамочку на стіну. Вартість рідкісних карт досягає десятків тисяч доларів. В той самий час гравці Magic: The Gathering Online оцінюють віртуальні картки набагато дешевше, адже якщо розробники закриють проєкт, то всі куплені карти зникнуть.

MTGO зберігає записи про власників карт у внутрішній базі даних. Але замість неї вона може використовувати NFT на публічному блокчейні Tezos.

Наприклад, при створенні нової карти MTGO прив’яже її до токена та відправить його на гаманець гравця. Таким чином користувачі отримають карти у власність. Вони зможуть передавати та продавати NFT. І навіть при закритті гри збережуть куплені предмети у вигляді токенів.

За допомогою NFT розробники можуть реалізувати механіку «схрещування», як в CryptoKitties. Користувачі будуть змішувати токени, щоб отримати нові карти з унікальними характеристиками.

Ще більш сміливе завдання для розробників — побудувати екосистему ігор зі спільними NFT. Один NFT може репрезентувати ігрову карту в ККІ, косметичний предмет в ММОРПГ та юніта в покрокової стратегії. Так гравцям буде простіше перейти в інший проєкт, якщо вони уже досягли чогось в попередній грі.

Схожу систему реалізувала компанія Valve — розробник ігрового маркетплейса Steam. Гравці можуть торгувати предметами з Dota 2, Counter Strike: Global Offensive, Team Fortress 2 та інших ігор. Також вони можуть продати предмети за реальні гроші, щоб купити ігри в Steam. Але все ж записи про інвентарі користувачів зберігаються на серверах Valve, а володіння предметами і іграми в Steam юридично оформлено як оренда.

Недоліки використання NFT в іграх

Впровадження NFT викличе додаткові складності з ігровою економікою. Частина гравців буде добувати цінні предмети, щоб продавати їх за реальні гроші. Інша частина буде купувати ці предмети, щоб прискорити свій прогрес і отримати перевагу над іншими користувачами.

У розробників мультиплеєрних ігор вже є досвід розробки економіки з можливістю купити предмети за реальні гроші. Наприклад, творці космічного симулятора EVE Online найняли фахівців з макроекономіки, щоб збалансувати ціни внутрішньоігрових предметів.

NFT-токени з рідкісними ігровими предметами можуть викликати новий сплеск спекуляцій. Можливо, що далекі від ігор люди почнуть купувати NFT-мечі як інвестиції. Це підвищить прибуток розробників, але не сподобається справжнім гравцям.

Tezos як блокчейн для мультиплеєрних ігор

У березневій події Fortnite одночасно брали участь 12,3 млн гравців. Навряд чи сучасні децентралізовані мережі оброблять таку кількість транзакцій хоча б за добу.

Я бачу майбутнє блокчейн-ігор за Tezos або його модифікацією. Протокол Tezos працює на Proof-of-Stake, що забезпечує низьку енергетичну і фінансову вартість транзакцій. Це особливо важливо для приваблення нових гравців, які хочуть купити та грати, а не вираховувати вартість газу.

Ще одна велика перевага Tezos перед іншими блокчейнами — оновлення протоколу на льоту. Оновлення в інших блокчейнах відбуваються за допомогою форків — поділу основного ланцюжка на два. Це призводить до дублювання активів на гаманцях і тимчасової фінансової нестабільності. Добре, що в Tezos такого немає.

Також оновлення на льоту дозволяють легко модифікувати віртуальну машину. Наприклад, недавно розробники Tezos збільшили об´єм коду смарт-контрактів до 32 кілобайт. Поки не уявляю, які зміни можуть знадобитися для мультиплеєрних ігор з використанням NFT, але впевнений, що тільки Tezos дозволить швидко і плавно поліпшити протокол.

Майбутнє блокчейн-ігор — за інді-розробниками

Інтерес Ubisoft до Tezos показує, що великі компанії думають над впровадженням блокчейна в ігри. Але гіганти завжди неповороткі. Пройдуть роки, перш ніж відомі видавці випустять гру з блокчейном і гаманцями.

Не варто чекати, поки стовпи індустрії зроблять перший крок. Нехай ми, інді-розробники, обмежені в ресурсах, але у нас є гнучкість, мобільність і готовність ризикувати.

Підпишіться на соціальні мережі Tezos Ukraine, щоб не пропустити новини екосистеми Tezos:

  1. Telegram-канал.
  2. Facebook.
  3. Twitter українською та російською мовами.
  4. Twitter англійською мовою.
  5. YouTube-канал.
  6. Instagram.
  7. LinkedIn.
  8. hub на ForkLog.

наступний

Tezos за місяць: технологія, економіка та спільнота в травні

Читайте схожі пости

5 NFT на Tezos для тих, кого дістало сучасне мистецтво

5 NFT на Tezos для тих, кого дістало сучасне мистецтво

Бернд Оострум і Ом Мальвія з Tezsure: завдання Plenty DeFi — залучити ліквідність в Tezos

Бернд Оострум і Ом Мальвія з Tezsure: завдання Plenty DeFi — залучити ліквідність в Tezos

Анастасія Кондаурова з MadFish: QuipuSwap розв’язала проблему відсутності децентралізованих бірж на Tezos

Анастасія Кондаурова з MadFish: QuipuSwap розв’язала проблему відсутності децентралізованих бірж на Tezos

Читайте блог і не пропускайте новини про TezosЧитати блог

Спільнота